Middag med vänner

Har inte vågat väga mig sen jul. Var hos min killes föräldrar hela tiden och det är sjukt svårt att krångla med maten där. Det bjuds på frukost, lunch och middag varje dag och jag försöker äta så lite som möjligt men det är svårt att komma undan då de hela tiden tycker att man ska äta mer.

Hursomhelst, ikväll var jag på middag med en massa vänner. Jag tycker att det är sjukt jobbigt att äta bland folk för man vill inte äta mycket och känna sig som ett fetto men man vill inte heller äta för lite så att folk undrar varför man inte äter ordentligt.
Det tog mig nog 25 minuter att komma fram till vad som var skonsammast för kroppen och psyket att äta. Det fick bli musslor i vitt vin, tror att det var ett helt okej val. Till det fick man pommes frites men de rörde jag inte. Jag åt i alla fall och det var helt ok.
Allt som allt känner jag mig rätt nöjd med dagen, under 700 kcal trots att jag drack två glas vin.

Nya tag imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0