17 januari 2012

Jag känner verkligen att jag är inne i en bra period just nu. Äter hyfsat lite. Eftersom att jag är sambo så är middagen det svåraste men jag har kommit undan ett tag med att bara äta protein och sallad. Undrar när killen vill ha pasta nästa gång, haha!


Så här ser en matdag ut för mig på ett ungefär:
Frukost - två finn crisp med keso, 68 kcal.
Lunch - 2 dl mini yoggi med 20 g müsli, 138 kcal.
Mellanmål - två finn crisp med keso, 68 kcal
Middag - varierar, men försöker att hålla mig till max 300 kcal.
Så fram till middagen äter jag totalt 274 kcal vilket känns bra.


Det jobbiga är att jag har sjukt svårt att variera frukost, lunch och mellanmål. När jag väl har hittat alternativ som känns "okej" så får jag ångest om jag ska börja fundera ut något annat att äta. Som imorse när jag var tvungen att köpa ny müsli och den jag brukar köpa var slut, vad hände då? Jo, jag fick kolla kaloriantalet på VARENDA müslisort som fanns för att hitta den med lägst kalorier. Och ICA har ett rätt brett sortiment...


Någon som har tips på bra frukost/lunch/mellanmålsalternativ?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0